Jag behöver energi

Nu är det tungt. Vill så mycket, men orkar så lite. Känns som jag snubblar innan mållinjen varje gång.
 
Så fort jag livet börjar kännas lättare, faller jag tillbaka som en sten till botten. 
Det är knepigt och tröttsamt.
 
För en dryg månad sedan fick jag ett ordentligt skrov med kraftig huvudvärk. Sedan dess har jag inte kommit tillbaka ännu. Jag jobbar nu 25% och bara det känns tungt. Även om jag älskar mitt jobb så funkar det inte. Jag jobbar mina timmar och sedan däckar jag. Huvudvärken kommer som ett brev på posten och den är inte mild. 
Det gör så ont att jag börjar kräkas. Det tar verkligen på krafterna.
 
Eftersom jag jobbar inom ett serviceyrke, så är det säkert många som inte vet hur jag egentligen mår, då man fått lärt sig att det spelar ingen roll hur du själv mår, utan kunden ska man ta hand om på bästa tänkbara sätt. Så på jobbet ger man järnet och när man kommer hem så faller man ihop som ett korthus.
 
Så den stora frågan är:
 
Vem har tagit all min energi?
Jag vill gärna få tillbaka den.
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peachy.blogg.se

Livet Mode Familjen Tips och en massa annat

RSS 2.0