Äntligen på gång igen

 Bromsa, bromsa, broomsaaaa...
 
Att få energi igen efter att ha varit orkeslös är inte så lätt. Visst det är en befrielse att komma ur sängen, men då kommer alla tankar på vad jag borde göra.
Det är då man måste lägga in ettan och bromsa med både fotbroms och handbroms och ibland även backa. Det går inte att köra i 110, även om det är det man tror sig kunna.
Det knepiga är att hjärnan ibland tror att allt är som det var förut.
Den liksom glömmer bort att jag är sjuk och orkar inte så mycket. Plötsligt studsar jag upp och far i väg i världens fart när jag liksom plötsligt inser att,
OJDÅ!
Just det ja, jag har ju ett huvud också. Shit...det hade jag glömt.
Huvudvärken och tröttheten gör sig genast påmind. Inte gick det att lura dem. Nääe, tvärnita, backa och börja om.
 
Det får ta sin tid, eller det måste ta sin tid.
 
Så att julstressa, det är bara att lägga ner.
Här får det bli ett tassande fram till jul.
 
Tipp,tapp...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peachy.blogg.se

Livet Mode Familjen Tips och en massa annat

RSS 2.0