Glöm inte att uppskatta livet

Det är otroligt vad mycket man tar för givet. Ibland behöver man bli omruskad för att uppskatta sitt eget liv.
 
Jag känner mig väldigt tacksam att jag har ett jobb at åka till och väldigt fina arbetskamrater. Även om jag nu "bara" jobbar 25% så är det väldigt viktigt i mitt liv. Att få träffa människor, känna att man gör nytta och få prata om andra saker än om hur man mår.
 
För hur mår man egentligen?
 
Jag är väldigt tacksam och tycker att jag mår bra, när jag kommer ur sängen på morgonen. Att kunna vara mamma för mina barn och hjälpa dem är nog så bra. Sedan att inte orka eller kunna göra allt som man skulle vilja  är inte lika viktigt. Även om jag helst av allt skulle vilja vara helt frisk.
 
Numera uppskattar jag det mesta av livet, även de små sakerna. Livet är ju egentligen helt fantastiskt. Det gäller bara att stanna upp och se sig omkring. Bara sådana enkla saker som att blommorna blommar, träd bär frukt, snön lägger sig som ett vitt täcke, vilda djur som strövar fritt, fåglar som kvittrar, norrsken, solen som värmer...
 
Att det finns liv på jorden.
 
Livet är en gåva som vi ska vårda och ta vara på.
Vi ska vara tacksam att vi fått denna gåva och att vi lever i ett vackert land med många möjligheter.
 
Life is here and now,
so Enjoy
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peachy.blogg.se

Livet Mode Familjen Tips och en massa annat

RSS 2.0