Jag och blommor är ett mysterium

 
 Det riktigt värmer mig om hjärtat när jag ser min amaryllis knopp sakta börjar öppna sig. 
Blommor som inte behöver mycket omvårdnad är min melodi.
Jag har härdat mina blommor. Det vill säga att de blommor som inte klarar sig utan vatten och näring får bli kompost istället. Enkelt urval alltså....
...men då på något underligt vis överlever vissa växter som kräver speciell omvårdnad 
 
ORKIDÉER
 
Mina orkidéer av olika slag blommar stup i ett.
Ena gången får de inget vatten på flera veckor tills mitt dåliga samvete slår till och de blir överöst med vatten som de står och vadar i. Något som orkidéer inte tål.
...och ändå blommar de.
 
Så mitt råd om gröna fingrar lyder:
 
Skaffa bara blommor så tål ditt sätt att ta hand om dem.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peachy.blogg.se

Livet Mode Familjen Tips och en massa annat

RSS 2.0