Det är tråkigt med läxa

GLOSTRÄNING
 
När det är dags för glosträning är det inte alltid så kul och de ska ju in i skallen på något vis. Många strider har utkämpats i köket bara för att komma igång. Hur löser man då detta?
Det viktigaste är att det ger resultat och att det går ganska snabbt, men framförallt det ska vara lite kul ändå.
 
 
Något som fungerar och inte kostar skjortan är den SVARTA TAVLAN.
Mina tjejer älskar att skriva på den trots hosta från kritdammet.
 
 
En annan sak jag kommit på är att skicka efter billiga VISITKORT med bara ett litet tryck i hörnet. 
När det är dags att att välja vad som ska stå på korten vid beställningen, lämnar jag allt tomt förutom översta raden. Där jag skriver i förnamnet eller efternamnet så det inte tar så stor plats. 
På baksidan väljer jag en blank sida.
 
Nu har vi utrymme att skriva det svenska ordet på ena sidan och det engelska ordet på den andra. Sedan  är det bara att börja plugga in glosorna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peachy.blogg.se

Livet Mode Familjen Tips och en massa annat

RSS 2.0